Новини Свят Пентагонът получавал руски петролни продукти от Балканите

Пентагонът получавал руски петролни продукти от Балканите

от infomax
0 коментари
Пентагонът получавал руски петролни продукти от Балканите

Глобалният характер на икономиките и пазарите прави много трудно прилагането на санкциите, които Съединените щати и техните съюзници наложиха в отговор на нахлуването на Русия в Украйна. Таванът на цените на руския петрол вече практически не се спазва, а има и петролни продукти, които са още по-трудни за проследяване.

Министерството на отбраната на САЩ, което закупи петролни продукти от гръцката рафинираща компания Motor Oil Hellas, не знаеше, че руски варели се наливат в неговите кораби и самолети в европейски бази. В крайна сметка Motor Oil Hellas, която има

договори с Пентагона,

официално спря да купува петрол и петролни продукти от Русия, след като Съединените щати наложиха ембарго през март 2022 г.

Всъщност The Washington Post установи, че руските петролни продукти продължават да се вливат в рафинериите на компанията на брега на Егейско море. Просто сега смениха собствениците си по маршрута и минаха през турския терминал Дортьол в едноименния град Дортьол, смесвайки се в склада с гориво от други страни.

Така в най-малко пет случая през тази година мазутът на Роснефт, след като е бил натоварен на танкер в Черно море, е закупен от Fossil Trading FZC от ОАЕ. След това собствеността преминава към турска държавна компания, а товарът е доставен на Dortyol.

Washington Post събра данни за доставка и търговска информация, а експерти от индустрията, които ги проучиха и имаха задълбочено разбиране за маршрутите, по които се доставят нефт и петролни продукти, потвърдиха, че руските стоки представляват голяма част от смесите, получени от Motor Oil Hellas.

„Не мога да заключа друго“,

каза Робърт Ауерс, пазарен анализатор на петролни продукти в RBN Energy.

Според условията на ембаргото използването на руски петрол е възможно само ако той, след като е напуснал Русия, след това е преминал през дълбока обработка и се е превърнал в друго гориво. В този случай новият продукт се етикетира като произведен в страната, в която е извършена преработката, твърдят експертите

Таванът на цените на руския петрол не издържа и една  година. През октомври почти цялото количество се продаваше над 60 долара за барел, каза високопоставен европейски правителствен служител пред Financial Times.

Санкциите обаче намалиха значително притока на петродолари в Русия – както поради първоначално голямата отстъпка, така и в резултат на нарастващите разходи за транспорт и заобикалянето на санкциите, настоява Западът. И там вече се готвят

нови мерки за затягането им

„Последните доказателства сочат, че трябва да затегнем нашия подход… Нямаме никакво желание да позволим на Русия да продължи да прави това“, казва служителят.

Средната цена на доставките на Urals надхвърли 60 долара за барел през месец юли. През октомври по данни на Министерството на финансите тя възлиза на 81,52 долара. Помогна и покачването на цените на световния пазар, до голяма степен поради намаляването на доставките от Саудитска Арабия и Русия, както и разширяването на сенчестия флот, който транспортира руски петрол, без да използва услугите на западни застрахователни и финансови компании.

През октомври само 37 от 134 танкера (28%), превозващи руски петрол, са имали западна застраховка, която може да бъде получена само чрез потвърждение на покупката на руски петрол на цена до 60 долара за барел.

Броят на тези кораби сега изглежда много по-малък, казват западни служители. Освен това според тях застрахователите често получават невярна информация; Една от схемите, която  позволява да  се заобиколи тавана, включва увеличаване на транспортните разходи (което намалява обявената цена на транзакцията до необходимите $60).

Таванът наистина е изиграл роля,

казват западни служители и експерти.

„Необходимостта да се купуват танкери прави много трудно това Кремъл да купува танкове“, наскоро защити санкционните ограничения Ерик Ван Ностранд, помощник-министър на финансите по икономическата политика. По-строгите санкции ще принудят Русия или да продава повече петрол в рамките на тавана, или да харчи повече за логистика, за да го заобиколи, твърди Ностранд.
Значителното удължаване на транспортните маршрути (нефтът от пристанищата на Балтийско и Черно море сега трябва да се транспортира не в Европа, а в Индия),

по-високите застрахователни премии

и допълнителните капиталови инвестиции увеличиха разходите на руските компании за операции по продажба на петрол с $36 за барел, намалявайки печалбите, изчисли той Джефри Зоненфелд, професор в Училището по мениджмънт на Йейл, който съветва американските власти относно тавана.

Западните страни наскоро започнаха да налагат санкции срещу нарушителите на петролните санкции. Преди месец САЩ наказаха две корабни компании – от Турция и ОАЕ, а миналата седмица Великобритания наложи санкции срещу базираната в Дубай Paramount Energy & Commodities.

Наскоро Министерството на финансите на САЩ поиска информация от 30 корабни компании за стотици танкери, които могат да превозват руски петрол, заобикаляйки санкциите, съобщи Ройтерс в понеделник.
От 30-те компании 17 са регистрирани в страните от Г-7, които определят тавана, каза лице, запознато с искането, пред FT. От останалите шест се намират в ОАЕ, а другите са в Турция, Индия, Китай, Хонконг и Индонезия.

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Може да харесате още

За нас

Онлайн списание

E-mail бюлетин

@2022 – 2024. All Right Reserved InfoMax. Уеб дизайн от MOXX Advertising