04 / 27 / 2024
Новини Свят Голата Венера на Сандро Ботичели се облече, за да подкрепи италианския туризъм

Голата Венера на Сандро Ботичели се облече, за да подкрепи италианския туризъм

от infomax
0 коментари
Голата Венера на Сандро Ботичели се облече, за да подкрепи италианския туризъм

Голата Венера на Сандро Ботичели се облече, за да подкрепи италианския туризъмВенера на Сандро Ботичели става посланик на италианския туризъм. Това беше официално обявено на тържествена пресконференция в Рим, на която присъстваха италианската министърка на туризма Даниела Сантанке, министърът на спорта Андреа Абоди и министърът на външните работи Антонио Таяни. Новината стана водеща за италианските и световните медии.

Венера от картината „Раждането на Венера” на Ботичели е една от най-известните – образно казано, жени в света. Творбата на Ботичели, представяща голата Венера с изящните черти и развяващите се руси коси, се намира в галерията „Уфици” във Флоренция.

Сега обаче красавицата излезе оттам, за да се включи в кампания за рекламиране и популяризиране на италианския туризъм по света. По идея на министерството на туризма и на Италианската националната агенция за туризъм и с помощта на компанията за комуникации „Армандо Теста” Венера на Ботичели се превърна в съвременна млада дама, облечена така, както би се облякло всяко обикновено момиче днес.

Тя има в гардероба си дънков

минижуп

и дънкова риза, елегантен морскосин костюм с къса пола и раирана блузка, дълга небесно синя пола и бяла ефирна риза, летен сив костюм, бляскава парти рокля, ски екип. Съвременната Венера си прави селфи със смартфона си на площад „Сан Марко” във Венеция на фона на едноименната базилика и камбанарията, похапва пица на брега на езерото Комо, готви се да яхне велосипед на фона на Колизеума в Рим, поседнала е на стъпалата на живописно италианско градче или на скалист морски бряг, потеглила е на ски из италианските планини или купонясва в дискотека. Казано с две думи Венера на Ботичели се е превърнала във виртуален инфлуенсър, който ще рекламира активно италианските забележителности в рамките на национална кампания, наречена

„Open to meraviglia”

Името на кампанията съчетава английския с италианския и може да се преведе като „Отворен за чудото”. Думата meraviglia на италиански означава чудо, но много често се използва за обрисуване на италианските природни, исторически и културни забележителности.

Голата Венера на Сандро Ботичели се облече, за да подкрепи италианския туризъмКампанията включва и промоционално видео, в което италианското знаме е като прозорец за Италия към света и на света към чудесата на Италия. Кампанията ще е активна в интернет на сайта Italia.it, в социалните мрежи и в акаунта в Инстаграм venereitalia23. В нея са инвестирани 9 милиона евро. По време на тази кампания, която ще присъства и на международните туристически изложения, виртуалната инфлуенсърка Венера ще представя на света чудесата на Италия, ще разказва за природните забележителности, за италианските градове на изкуството и за малките италиански градчета, за кулинарните чудесии на Италия и за всичко, което може да привлече туристите и което придава уникален характер на италианското културно, историческо, природно и гастрономическо наследство, отбелязва АНСА. В реализирането на кампанията се е включил и информационният отдел на италианския министерски съвет, допълва Ти Джи Ком 24.

На пресконференцията в Рим, при представянето на виртуалната инфлуенсърка Венера, италианската министърка на туризма Даниела Сантанке изтъкна, че амбициите на нейното министерство са да постави

Италия на първо място

в света в областта на туризма. Сантанке припомни, че 2019 г. е била една много успешна година за туризма в Италия и че сега правителството на Италия иска 2023 г. да подобри рекордите, поставени в последната година преди пандемията. „Трябва да се гордеем с нашата нация”, подчерта Сантанке при представянето на кампанията.

Италианският външен министър Таяни пък изтъкна, че неговото ведомство ще направи всичко, за да подкрепя политиката на туризма и на организирането на големи прояви в Италия, които логично привличат и много туристи, като например големите спортни прояви. „Това също е един начин да се прави външна политика”, изтъкна Таяни. Той подчерта, че всички италиански посолства по света ще се включат в представянето на кампанията с виртуалната инфлуенсърка Венера. Таяни изрази надежда, че тази кампания ще се впише и в усилията на италианската столица Рим да стане домакин на световното изложение ЕКСПО през 2030 г.

Според министъра на спорта Абоди Италия трябва да рекламира още повече и спортния си туризъм. А според ръководителката на Италианската национална агенция за туризъм Ивана Йелинич властите трябва да насочат вниманието си за привличане на туристи от утвърдените туристически пазари, но и от нововъзникващи пазари, като индийския или емиратския. Освен това Италия трябва да се фокусира и не само върху така наречените зрели туристи, но и върху

туристите от по-младите поколения

На церемонията по представянето на кампанията с инфлуенсърката Венера присъстваха и Бернабо Бока, ръководител на Федералберги – италианската федерация на хотелиерите, Марина Лали, ръководител на Федертуризмо Конфиндустрия, италианската асоциация на туристическите предприемачи и Марко Мизикия, ръководител на туристическото звено на Сдружението на италианските занаятчии. Всички те определиха идеята за кампанията с инфлуенсърката Венера като много свежа, новаторска и оригинална.

Като цяло кампанията се вписва в усилията на правителството на Джорджа Мелони да насърчи всичко, което е италианско, в това число и всички природни, културни, исторически и туристически богатства на страната. Това само ще увеличи влиянието и тежестта на Италия по света.

Дали обаче властите успяха да убедят италианците, че виртуалната инфлуенсърка Венера ще е от полза за чудесата на Италия. Броени дни след тържественото представяне на промоционалната кампания италианското общество е доста разединено по въпроса. Някои чисто и просто се смеят с глас при вида на Венера на Ботичели, накипрена като блогърка или инфлуренсърка. Други са чисто и просто възмутени от принизяването и банализирането на един шедьовър по този начин. В мрежите се завъртяха и много колажи и мемета с виртуалната инфлуенсърка Венера.

Разделението по въпроса достигна дори правителството. Италианският заместник-министър на културата Виторио Сгарби припомни, че оригиналната Венера на Ботичели е гола и така е трябвало да бъде показана на света, вместо да бъде дегизирана по този банален начин. Той изрази и недоволство от мотото на самата кампания, в която половината текст е на английски, а другата на италиански. „Понякога, когато човек не може да измисли нещо по-добро (от един шедьовър), то по-добре е да не прави нищо”, подчерта Сгарби.

Немалка част от критиците на кампанията припомниха също, че неотдавна именно властите на Италия представиха план за борба с навлизането на чуждиците в италианския език. А точно сега една важна кампания, която има за цел да популяризира Италия и всичко италианско, сякаш напълно е забравила за изразното богатство на италианския език и прибягва до английския.

Мнозина оприличиха Венера на Ботичели, дегизирана като виртуална инфлуенсърка, с Киара Ферани – италианската инфлуенсърка, изявяваща се и като бизнес и шоу дама, филантроп, модна икона и съпруга на известния италиански рапър Федец. Киара Ферани неотдавна придоби световна слава като една от съводещите на фестивала на италианската песен в Сан Ремо. Тя е на първия ред на модни ревюта в целия свят. Тоалетите, които носи, винаги са широко коментирани. Всяко едно пътуване в Италия и по света на Ферани и съпруга й Федец заедно с двете им малки деца се превръща в тема за оживени дискусии. Преди три години, след локдауните в Италия заради коронавирусната пандемия, когато страната започна да се отваря за туристите, Киара Ферани направи фотосесия за сп. „Вог” именно в „дома на Венерата на Ботичели” – галерията „Уфици” във Флоренция. Тя позира с разнородни тоалети, често пъти доста оскъдни, пред шедьоврите там, включително и пред картината „Раждането на Венера”. Мнозина бяха скандализирани тогава от неуважението към изкуството, демонстрирано чрез фотосесията с участието на Ферани в един от водещите музеи в света. Много критики отнесе и самата управа на музея, допуснала подобна фотосесия. Но веднага след това музеят „Уфици” се превърна от една от актуалните теми за обсъждане в младежките социални мрежи Инстаграм и ТикТок и посещаемостта в галерията нарасна, което мнозина дефинираха като резултат от „Ефекта на инфлуенсърката Киара Ферани”. Така че сега е много вероятно новата рекламна кампания с виртуалната инфлуенсърка Венера на Ботичели да даде същия резултат.

Това обаче не може да оправдае гротескното излъчване на кампанията, коментира италианското издание „Арттрибуне“. Посланието на кампанията е банално и ориентирано към лайкове в социалните мрежи. Кампанията злоупотребява със стереотипите (красива жена с модерни дрехи), за да рекламира чудесата на Италия, които нямат изобщо нужда от подобна реклама, допълва изданието.

Ядосан от кампанията,

Матео Флора, създател на дигитално съдържание и преподавател, прибягна до софтуера за създаване на снимки чрез изкуствен интелект „Мидджърни” и до услугата за кампанийни послания на Джи Пи Ти, за да направи алтернативна рекламна кампания на чудесата на Италия. В нея се появяват млади дами, плод на изкуствения интелект, елегантно облечени, вписващи се до съвършенство в декора на Венеция, Колизеума, Флоренция или езерото Комо. Алтернативната кампания на Матео Флора се нарича „Италия. Безкрайни чудеса” и снимките, реализирани за нея, могат да се видят в акаунта във Фейсбук на нейния създател. Матео Флора разказва, че в снимките той е инвестирал 20 евро за месечно ползване на „Мидджърни” и 0,04 евроцента за лозунга на кампанията, предложен от Джи Пи Ти.

Любопитно е, че миналата есен Венерата на Ботичели отново имаше вземане-даване с инфлуенсърството. Тогава „Уфици” беше посетен от двете инфлуенсърки и блогърки Ева Мента и Алексис Мучи, които са доста популярни в младежките социални мрежи Инстаграм и ТикТок, където всяка една от тях има съответно 6 милиона и 4 милиона последователи. В края на октомври двете инфлуенсърки заснеха дръзка фотосесия пред някои от шедьоврите в „Уфици“, в това число и пред „Раждането на Венера” на Ботичели. За фотосесията Ева и Алексис позираха с ярки клинове, очертаващи стегнатите им задни части, и с прозрачни черни ризи, под които бяха пропуснали да сложат бельо. Всичко това потресе италианците и стана повод за голям скандал. Но пък кадрите от музея спечелиха на двете дръзки дами половин милион лайкове в социалните мрежи. А те самите намекнаха, че така са искали да популяризират културата в Италия.

 

 

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Може да харесате още

За нас

Онлайн списание

E-mail бюлетин

@2022 – 2024. All Right Reserved InfoMax. Уеб дизайн от MOXX Advertising