Тео Ушев, Фейсбук
Наруших принципите си и гледах новия „Майсторът и Маргарита“ на пиратско копие с лошо качество…(виновен!)
Любопитството беше прекалено силно…
Така или иначе, кой знае кога и дали ще мога да гледам на кино заради ембаргото.
Локшин и сценаристът Кантор са свършили
забележителна работа!
Филмът е ситуиран в един утопичен град, в постоянен строеж, (с препратки към Метрополис и немски експресионизъм, към „филм ноар“), сниман е блестящо, актьорите играят като зверове, въобще най-добрият филм по романа на Булгаков правен някога.
Естетически брилянтен.
Драматургически са успели да преработят всички проблемни елементи на романа, заради които всички режисьори се препъваха. Дори
историята с Пилат и Христос,
която, признавам, винаги ме е дразнела в романа, е намерила логичното си обяснение.
Аугуст Дийл е перфектен като Воланд.
Руските про-путлерови пропагандисти имат от какво да се страхуват. Филмът е толкова силен в критиката на тоталитарната държава, че буквално във всеки кадър прозира атаката срещу Путлеросталинизма.
Този филм има всички шансове да се превърне в „спусък“ на недоволството срещу режима, така както навремето го направиха „АССА“ и „Игла“.