Американският флот може да се окаже в капан. Опитите за удължаване на живота на флагманите може да изиграят
лоша шега,
ако този срок е твърде дълъг.
Анализаторът на The Telegraph, Том Шарп, пише, че ВМС на САЩ разполагат с 73 разрушителя тип Arleigh Burke, 21 от които – най-старите – са обозначени като Flight I. Сега животът на 12 от Flight I ще бъде удължен. Самият разрушител USS Arleigh Burke е въведен в експлоатация през 1991 г. Оттогава американските разрушители постепенно се обновяват и усъвършенстват в рамките на проектите Flight II, IIA и III.
Когато Burke за първи път се появява на сцената, радарът с фазирана решетка SPY-1, бойната система Aegis и ракетите Standard са били новост за своето време. С двойно по-голямо водоизместване от британските си аналози, американските кораби са могли да бъдат модернизирани и усъвършенствани. Освен това, те са били
по-бързи, с над 30 възела,
и са могли да извършват по-дълги преходи между презарежданията от своите аналози.
Единственият недостатък на конструкцията на Burke е, че те са шумни. Като разрушител, те не са проектирани за борба с подводници, но ВМС на САЩ в момента нямат фрегати, което е тяхна слаба точка.
Проблемът е, че докато Flight постепенно надминава конкурентите си, базовата форма на корпуса и съответната механика остават до голяма степен непроменени.
Трябва да се отбележи, че модернизацията и обновяването на такива кораби няма да бъде възможно твърде дълго, тъй като с времето ще започнат да се износват най-старите части, което се случва със стоманените корпуси след десетилетия на корозия.
„Днешните бюджетни ограничения изискват от ВМС приоритетно да инвестират, за да имат повече готови участници на бойното поле. ВМС активно използват всички необходими лостове за поддържане и увеличаване на бойния състав, за да подкрепят глобалните интереси на САЩ в мирно време и да осигуряват решителни победи в конфликти“, заявява адмирал Лиза Франкети, глава на ВМС на САЩ.
Заради ограниченията на Конгреса
и възможностите на корабостроителниците САЩ не могат бързо да обновят флота си. Новите Burke клас Flight III не се произвеждат достатъчно бързо. Крайцерите клас Ticonderoga – по същество, свръхголеми Burke – се изваждат от експлоатация, защото са твърде стари. Замяната на разрушителите, DDF(X), ще започне да се строи едва през 2032 г. Фрегатът клас Constellation беше преработен в процеса на проектиране и отложен и сега ще влезе в експлоатация чак през 2029 г., приблизително 10 години по-късно. От другите два кораба, които биха могли да помогнат, Zumwalt се оказа прекомерно скъп, а боен кораб за крайбрежната зона – безполезен. Така че решението за удължаване на срока на експлоатация на старите Burke е опит да се запълнят празнините.
Според Шарп, решението да се запазят старите, но все още мощни бойни кораби в морето е добра новина, но условията, които доведоха до тази необходимост, не са. Той смята, че този път може да доведе до големи разходи и ограничение на възможностите.
Военноморските сили на САЩ – последни новини
Коментаторът Дейвид Екс пише, че Военноморските сили на САЩ най-накрая разполагат с оръжие, способно да се противопостави на заплахата от многобройните китайски бомбардировачи. По негови думи, ВМС на САЩ са представили нова комбинация от изтребител и ракета – изтребителите Boeing F/A-18E/F Super Hornet, въоръжени с ракети Raytheon AIM-174B с изключително голям обсег.