09 / 20 / 2024
Новини България Григор Лилов: Основните клиенти на лифтовете не сте вие – гражданите!

Григор Лилов: Основните клиенти на лифтовете не сте вие – гражданите!

от infomax
0 коментари
лифт

Григор Лилов, журналист. Фейсбук

Проблемите с
ЛИФТОВЕТЕ НА СОФИЯ
*** От фирмата през … мобилните оператори (?!) до липсващата концепция за Витоша
.
Въжените линии не са дадени на концесия. Закупени са.
Каква е била тогавашната бизнесидея? Тя е още от времената на комунизма: столицата ни да бъде избрана за град, в който да се проведат зимни олимпийски игри.

Една утопия!

Затова фирмата поддържаше въжените линии до покриване на платената сума и получаване на печалба над нея, а сега, когато са амортизирани, вече не желае да влага и лев.
Има и второ обяснения: появи се зимният курорт Банско, в което се вложиха много пари и конкуренцията му чрез Витоша трябваше да бъде избегната, което се и направи под различни предлози.

лифтПомествам 4 страници, които избрах от приватизационния договор (общо 9 страници) от 20 декември 2007 г. за покупката на „Въжени линии” ЕАД. Както сами ще видите, в него обществените интереси въобще не са защитени. За щастие земята под лифтовете и влековете все още си остава обществена.
.
Член 11 гласи, че предметът на дейност – превоз чрез въжени линии трябва да се запази за четвърт век – т.е. до края на 2032 г. Трудно ми е да се произнеса доколко този член може да се използва за разваляне на договора. При родната система на правораздаване няма да се учудя, ако Софийският административен съд се произнесе, че предметът на дейност е запазен, понеже например работи само един влек от десетките съоръжения или дявол знае какво ще отсъди за свещената и неприкосновена частна собственост.

Григор Лилов: Основните клиенти на лифтовете не сте вие – гражданите!Друга възможност е чрез Закона за устройство на територията – за премахване на опасни и неподдържани съоръжения и сгради. Обаче за Княжеския лифт административните съдилища отмениха заповедта на главния архитект, понеже е използван неуместен израз – „рехабилитация”. За Драгалевския лифт подобна заповед е потвърдена от съдилищата, но досега общината не си е мръднала пръста да я изпълни.
Трета възможност е общината да откупи тези активи. Естествено, по тяхната реална или амортизирана стойност в момента, които са близо или равни на нулата. Според мен шантажът със спирането на лифтовете цели именно това, но на друга, много по-различна стойност – онези над 8 млн., платени по договора.
.
Задължително ще отбележа, че по света работят десетки подобни съоръжения,

чиято възраст надминава век

Например в Монтекатини, Италия от 1898 г. функционира фуникуляр. Той е лифт, но наземен – кабинките не висят върху въжето, а се теглят от него върху релси, положени на земята. Или ако прекосим Атлантика и Америка, в другия край на земята подобни лифтени съоръжения по улиците на Сан Франциско работят от 1873 г. А в В Алпите могат да се дадат десетки примери (като парните им двигатели нвремето са замемени с електрически).
Ясно е, че и за тях от много и много десетилетия насам няма резервни части, а и редица от фирмите, които са ги произвели, вече не съществуват.
Как се поддържат тогава?
С изработка на части по поръчка. Направо не е за вярване обяснението на фирмата, че липсват резервни части. Дори в скромната като промишлени възможности България съществуват над 10 фирми, които по дадено задание могат да ви изработят каквото поискате.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
❗❗❗И нещо, което не знаете! И за което никой не ще да говори.
❗❗❗Основните клиенти на „Въжени линии” ЕАД не сте вие – гражданите!
🔴НЕ СТЕ ВИЕ!
❗❗❗Основните клиенти освен собственика на фирмата за въжени линии – частното дружество „Витоша ски”, са … БТК, А1, Теленор ?!? (скрийншоти)
__________________________________________________

Защо соча тези мобилни оператори?

Защото активите на лифтовото дружество – въжените линии, им се отдават под … наем!
Естествено е, че балансът на „Въжени линии” при тези врътки не е цветущ. Естествено, че при сегашното му ръководство НАП никога няма да погледне какво става зад кулисите на този странен и парадоксален бизнес и финанси с неговите операции и как той се осчетоводява.
.
Следователно има още една възможност чрез приватизационния договор общината да си прибере въжените линии.
💥Предметът на дейност е записан „ПPEBOЗ HA ПЪTHИЦИ C ИЗГPAДEHИTE KAБИHKOBИ И CEДAЛKOBИ ЛИФTOBE” и както вече посочих, трябва да се осъществява четвърт век – до края на 2032 г.
💥Да, обаче ПРЕВОЗ НЯМА, а вместо него фактическият предмет на дейност е ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ, което е нещо съвсем различно.
💥А сега се запитайте защо абсолютно всички общинари от всички партии, всички експерти, всички екологични организации, всички журналисти мълчат като заклани за този факт?! Най-вероятно мисирките въобще не знаят фактите, но общинарите, експертите и екологичните организации с абсолютна сигурност ги знаят!
.
ПЛАНИНАТА: КАКВО Е И КАКВО ЩЕ БЪДЕ?
.
Освен този проблем – как да бъде възкресен въженият транспорт, съществува още един – как ще се развива районът на природен парк Витоша.
.
Първата възможност: природен парк с резервати. Грехота: планината ще остане достояние само за заклети планинари.
.
Втората възможност: ситуацията се запазва, като се възстановява по един или друг начин работата на въжените линии.
И заедно с това в почивни дни се увеличава честотата на движението на автобусите към планината, като се променят и маршрутите им, като същевременно се пуснат и нови линии. Засега линиите са само две: № 66 (от зоопарка през Драгалевци до хотел Морени) и № 63 (от бул. „Цар Борис Трети“ през Бояна до Златните мостове). Те се движат през 60-40 минути в делнични дни и на крайно недостатъчните 20-30 минути през уикендите.
Ще отбележа и още едно недомислица в маршрутите им сега – те са неподходящи. Изходните спирки на тези автобусни линии и на новите трябва да бъдат ситуирани до крайни метростанции: от една страна за да се избегнат софийските задръствания, а от друга – да се осигури бърз и масов превоз от всички квартали до тях.
Рано или късно обаче това палиативно решение отново ще постави въпроса накъде и в каква посока ще върви паркът „Витоша”.
.
Третата възможност е превръщането на част от Витоша (страната откъм столицата и без биосферните резервати) в туристически център. Това е най-добрата идея.
Обаче успехът на такава концепция освен от нормативни промени обаче изцяло зависи от два фактора: наличие на свободна конкуренция при наличие на добра защита на обществения интерес.
Личното ми мнение: в сегашната перманентна родна корупция и безхаберие на столичани този вариант ще унищожи планината.
Нашествието на автомобили, което ще се случи,е голяма беда. В момента през почивните дни качването на Витоша с кола е забранено във времето от 11 до 14 часа. Общинарите обмислят да се въведе ограничение за броя коли, съобразен с възможностите за паркиране.
📌По мое мнение на Витоша място трябва да има единствено обществения транспорт, автомобилите, които зареждат хотели и хижи и такситата. Планината не е място, което трябва да се урбанизира, а район за единение с природата.
.
Всъщност родия мафиотски бизнес иска именно урбанизация, затворени квартали и къщи за продажба, напълзяли по склоновете. И това е най-страшното.
14% от площта на парк „Витоша” са частни и огромната част отдавна са изкупени от едрите предприемачески и акули. Например сега е подкарарана княжевската борова гора и на никой – министерства, агенции, общинари не му дреме, като всички внимателно избягват да говорят за това.
.
В крайна сметка съм убеден, че швейцарците (и двамата живеят в онази държава) Цеко от Алеко (Цветан Минев) и съдружникът му Ивайло Мутафчиев (роднина на Тодор Живков) ще постигнат своето. И София и България ще се сдобият с урода Банско 2 – но без екстрата писти като за световен зимен курорт. Всички „обществени блага” у нас завършват така – с блага за отбрани представители на бизнес-политическия ни псевдоелит.

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Може да харесате още

За нас

Онлайн списание

E-mail бюлетин

@2022 – 2024. All Right Reserved InfoMax. Уеб дизайн от MOXX Advertising