Новата Alfa Romeo Milano променя името си след спора с правителството на Италия. Първият спортен компактен автомобил от Biscione ще се казва Junior, предаде агенция ANSA.
„Въпреки убеждението, че името Milano отговаря на всички законови изисквания и като се има предвид фактът, че има строго актуални въпроси, по-важни от името на новия автомобил, Alfa Romeo решава да промени името от Milano на Junior, с оглед да насърчим атмосфера на спокойствие и релаксация“, обясни Жан-Филип Леарато, главен изпълнителен директор на марката, който потвърди производството в Касино на новия Stelvio през 2025 г. и на новата Giulia през 2026 г., докато все още нищо не е решено относно моделите от 2027 г.
„Вниманието е важно, ние ще направим нашия
индустриален план
въз основа на съображения, които се отнасят до конкурентоспособността и клиентите. Това се отнася за всички автомобили, които ще правим в Италия“, подчерта той.
Министърът на бизнеса и производството в Италия Адолфо Урсо беше доволен, като през последните дни определи като „незаконен“ избора на марката Stellantis да произвежда новия модел Alfa Romeo в Полша с името Milano, „защото нарушава закона за rталианско звучене“.
„Мисля, че това е добра новина , която пристига точно в деня на откриването на изложението
Made in Italy ,
което подобрява работата, предприемчивостта, типичността и особеността на италианския продукт, за който всички ни завиждат по света. Добра новина, която аз мисля, че може да подобри работата и предприемачеството и да ни позволи да обърнем курса, също и по отношение на производството на автомобили в нашата страна“, коментира Урсо .
Президентът на фракцията на сенаторите от Fratelli d’Italia, Лусио Малан, говори за „победа за правителството на Мелони, което от деня на встъпването си в длъжност води битка за защитата и повторното стартиране на Made in Italy.
За Леарнато, който не се е чул от министъра, „случаят е приключен“: „Ние не действаме законно, имаме работа. Името ще бъде променено на всички пазари, където ще се продава колата. За нас въпросът е не да се води полемика, а да се прави бизнес“, обясни мениджърът, който се срещна и с дилърите.
„В
една от най-важните седмици за бъдещето на Alfa Romeo
– каза главният изпълнителен директор на марката Бишоне – представител на италианското правителство заявява, че използването на името Milano, избрано от марката за назоваване на новия спортен компактен автомобил, просто представено, е забранено от закона.
Името Милано, сред любимите на публиката, е избрано, за да отдаде почит на града, където всичко е започвало през 1910 г. Това не е първият път, когато Alfa Romeo иска мнението на обществеността, за да избере името на свой модел. Същото се случи още през 1966 г. със Spider 1600: в този случай името, избрано от публиката, беше Duetto“.
Новото юношеско име е почит към миналото.
„Напълно естествен избор, който е силно свързан с историята на марката и е сред нашите фаворити и сред фаворитите на публиката от самото начало. Беше на второ място след Милано“, подчерта Импарто.
„Напълно сме наясно, че този епизод ще остане гравиран в историята на марката. Това е голяма отговорност, но в същото време е вълнуващ момент. Като екип ние избираме още веднъж да направим нашата страст на разположение на марката, да дадем приоритет на продукта и клиентите. Ние решаваме да променим, въпреки че знаем, че не сме длъжни да го правим, защото искаме да запазим положителните емоции, които нашите продукти винаги са генерирали, и избягваме всякакъв вид. от противоречия. Нашият нов спортен компакт е нещо уникално, с безпрецедентен брой достъпи до онлайн конфигуратора, което доведе до срив на уебсайта за няколко часа“, каза мениджърът.
Всичко завърши с шега: „Все едно да пуснеш два модела за няколко дни, първо Milano и след това Junior. Ние наистина сме уникални“, коментира Жан-Филип Леарато.