Остава само месец до летния ваканционен сезон и повечето туристи, които планират почивка през този период, вече са организирали пътуванията си предварително, за да спестят възможно най-много.
Базирайки се на данни за това каква ваканция най-често търсят туристите през последните месеци, анализаторите на Pinterest назоваха основните тенденции в туризма за лятото на 2024 г.
„През 2024 г. уелнес пътуванията ще завладеят света . Тъй като суматохата и суетата на ежедневието взимат своето, пътешествениците търсят дигитална детоксикация и спокойствие сред спокойни пейзажи и подмладяващи преживявания.
Кажете сбогом на пренаселените градове
и „здравей“ на дивите места, които обещават спокойствие и приключенски пътувания за пристрастени към адреналина.
А в България има толкова много диви и мистериозни места, които добавят тръпка и пътуване до природата, защо да не използваме това?
Те стават все по-популярни“, казват анализаторите.
Освен това експертите смятат, че самостоятелното пътуване ще продължи да доминира през 2024 г., тъй като хората търсят лично израстване и размисъл. В същото време хората се възползват от възможността да изградят по-дълбоки връзки с приятели чрез интимни, достъпни пътешествия.
Пет основни тенденции в туризма през лятото на 2024 г
1. Жажда за приключения. През последната година броят на търсенията от туристи, интересуващи се от приключенски туризъм, е нараснал с 45% – и това е типично за целия свят. Приключението предлага на хората прилив на адреналин, потапяне в природата и приповдигнат дух, като същевременно предоставя възможности за личностно израстване, физическо и психическо здраве и практики за устойчив туризъм.
Най-популярните видове приключенски туризъм сега са атракции в аквапаркове (ръст на интереса +170%), луксозно сафари (+110%), туризъм (+94), подводна фотография (+60%), къмпинг (+44%), алпинизъм (+40%), трекинг (+40%), пещера (+40%) и кану (+35%).
2. Спокойно пътуване. Желанието за по-тих и по-спокоен начин на живот се увеличава, като търсенията за „тих живот“ са се увеличили с 530%, а търсенията за „тих“ и „спокоен“ съответно с 50% и 42% през годината. Хората все повече търсят пътуване за дигитална детоксикация, а пътуването сами (+35% увеличение на интереса) им дава свободата да оформят безкомпромисно своя маршрут, темп и приоритети.
По-специално, най-популярните „тихи“ формати за пътуване включват глемпинг (ръст на интереса +260%), национален парк (+250%), планинска хижа (+180%), селска атмосфера (+145%), здравен курорт (+ 90 %), живот на остров (+30%) и разходка в гората (+30%).
3. Мистериозни места
Търсенето на мистериозни дестинации се увеличава, тъй като пътешествениците копнеят да посетят места, обвити в мистерия и магия, обещаващи комбинация от чудеса, приключения и неизвестното. От ефирни природни пейзажи до шепнещи древни руини, тези скрити скъпоценни камъни разпалват въображението и примамват пътниците в търсене на духовно просветление и трансцендентност. Пътуването в дълбините на древни градове или откриването на забравени светове се превръща в дръзка одисея, преместваща граници и разкриваща дълбоки истини за себе си и света.
Челните места тук включват успокояваща природа (ръст на интереса +340%), места на земята, които изглеждат нереални (+240%), изследване на изоставени места (+230%), обитавани от духове места (+155%), древни градове (+75 %) и загубени места (+40%).
4. Поколението Z и пътните приключения
Младите хора, родени приблизително между 1997 г. и 2012 г., все повече търсят пътувания с приятели като достъпна ваканционна опция, която им позволява да споделят разходите и да бъдат спонтанни. Пътуванията ви дават шанса да се насладите на всеки момент от вашето пътуване, създавайки възможности за по-силни връзки и незабравими спомени „само за вас“.
Тук туристите най-често търсят следната информация: удобно облекло за пътуване (ръст на интереса +250%), какво да вземете на пътуване (+66%), закуски по време на път (+65%), къде да отидете с приятели (+ 50%) и на открито с приятели (+50%).
5. Най-популярните дестинации
Все повече и повече туристи не просто откриват нови места за посещение – те пътуват с цел и страст. Независимо дали се наслаждават на екзотична кухня, потапят се в оживена култура, изживяват вълнуващ нощен живот или изследват спокойни провинциални пейзажи, пътниците търсят изживявания, които отговарят на техните интереси и хобита. Съчетавайки страстите си с пътуването, те разкриват свят от интересни срещи, които разширяват хоризонтите им и задълбочават културните връзки.
В същото време най-популярните дестинации това лято бяха начин на живот в Лондон (ръст на интереса +340%), южноафриканска храна (+320%), парти в Санторини (+300%), нощен живот в Гоа (+270%), лято в Бразилия (+ 250%), атмосферата на Бали (+195%), историята на Мианмар (+170%), селската Индия (+100%), културата на Сингапур (+100%) и естетиката на Мароко (+90%).