04 / 19 / 2024
Новини Dolce vita На фестивала в Кан продължителността на овациите след прожекции се измерва стриктно с хронометър

На фестивала в Кан продължителността на овациите след прожекции се измерва стриктно с хронометър

от infomax
0 коментари
Кан

Продължителността на овациите след прожекции по време на фестивала в Кан се измерва стриктно с хронометър в търсене на обективна оценка за успеха на филма, съобщава Асошиейтед прес.

Никъде другаде продължителността на овациите по време на премиерите на филми не се записва и анализира така внимателно, както в Кан. Дали един филм е спечелил триумфални осемминутни овации на крака?

Или публиката е стояла изправена само четири или пет минути? Как се стигна до това, че такъв малко вероятен показател се разнася по целия свят в рамките на няколко минути след премиерата?

И защо всички стоят прави толкова дълго?

Не се ли уморяват дланите на ръцете от ръкопляскане?

Подобни прояви на ентусиазъм се превърнаха в отличителна черта на Кан, а понякога и в маркетингов трик за филми, които искат да намерят отзвук далеч от булевард „Кроазет“.

Ако Кан, най-големият и престижен филмов фестивал в света, е символ на кинематографичния излишък, то бурните овации на крака могат да изглеждат като най-голямото му престараване. Как пък на никого не му се дохожда до тоалетна?

По-малко разпространено обаче е разбирането за това как показността на Кан оформя и изкривява значението на овациите на крака. Когато зрителите се изправят на крака след края на надписите в гранд-зала „Люмиер“, най-големия кинотеатър в Кан, те не просто стоят и аплодират филма, който току-що са гледали.

Веднага след края на прожекцията специално назначен оператор се втурва в залата и започва да снима режисьора и членовете на актьорския състав, които седят в средата на салона. Видеото се възпроизвежда на живо на екрана, докато камерата – често много търпеливо – поставя в близък план всеки от известните актьори. Аплодисментите са само отчасти за филма – те са и за всяка присъстваща в залата звезда поотделно.

Когато неотдавна в Кан се състоя

премиерата на „Индиана Джоунс и реликвата на съдбата“,

камерата предостави време на Мадс Микелсен, Фийби Уолър-Бридж, Итън Айсидор, Харисън Форд и режисьора Джеймс Манголд, за да се порадват на обожанието в залата. В

крайна сметка обаче професионалните издания, които имаха репортери в киносалона, за да следят времето с хронометър, отчетоха, че овациите са продължили пет минути. Сп. „Варайъти“ обяви, че приемът на филма е бил „хладен“.

Инфлацията вероятно засяга дори аплодисментите. На повечето места по света петминутни овации на крака биха се считали за мечта. В Кан обаче се предполага, че това е прием, хладен като еднодневно еспресо.

Отзивите за „Реликвата на съдбата“ наистина бяха смесени. Но също така е възможно публиката – или звездите на филма – да са се преситили след 142-минутен филм, който беше предшестван от многобройни дитирамби в чест на Форд. На следващия ден видимо развълнуваният Форд нарече преживяването „неописуемо“. „Топлината на това място, чувството за общност, посрещането са невъобразими“, казва Форд и добави: „И това ме кара да се чувствам чудесно“.

До голяма степен продължителността на овациите е свързана с това дали звездите на филма подстрекават публиката в залата или се подчиняват на камерата.

На премиерата на „Убийци на цветната луна“ на Мартин Скорсезе,

след като експанзивният актьорски състав на филма получи своите близки планове, Леонардо ди Каприо и други участници във филма продължиха да ръкопляскат, дори когато по-голямата част от залата беше спряла. След това присъстващите в залата представители на индианското племето осейдж вдъхнаха още живот на аплодисментите с шумни, радостни подвиквания. В крайна сметка деветте минути бяха достатъчни, за да отбележат връх в тазгодишното издание на фестивала. Историческият епос на Скорсезе привлече заглавия, които всеки филм иска да получи в Кан.

Историята обаче помни и по-продължителни аплодисменти. През 2015 г. бляскавият романс от 50-те години на миналия век „Карол“ на Тод Хейнс дебютира в Кан с 10-минутни овации на крака.

Най-дългата овация в Кан принадлежи на „Лабиринтът на фавна“ на Гийермо дел Торо,

който получи 22-минутен поздрав – време, достатъчно за гледане на епизод на „Зайнфелд“ без рекламите. Филмът „Фаренхайт 9/11“ на Майкъл Мур, който през 2004 г. спечели „Златна палма“ в Кан, беше аплодиран в продължение на 20 минути. През 2012 г. филмът на Джеф Никълс „Мъд“ е аплодиран 18 минути.

Овациите, които чупят хронометъра, не винаги означават качество. „Вестникарчето“ на Лий Даниълс не се смята точно за съвременна класика, но през 2012 г. успя да получи 15-минутна овация.

Кан отдавна е известен с пристрастните си реакции. Някои изключително уважавани филми, като „Апокалипсис сега“ на Франсис Форд Копола, беше освиркан на фестивала. По-вероятно е обаче освиркванията да се чуят на прожекциите за пресата, отколкото на гала премиерите с официални облекла. На тях бурните аплодисменти са повече или по-малко въпрос на етикет.

На тазгодишния фестивал филмите с най-много звезди се приеха добре. „Май, декември“ на Тод Хейнс с Натали Портман и Джулиан Мур почти съвпадна с реакцията на неговия „Карол“ преди седем години с осемминутни овации. Историческата драма на Карим Айнуз „Подстрекателка“ с Алисия Викандер и Джуд Лоу в главните роли получи същите по продължителност овации. Викандер нарече високодецибелния рев на публиката „разтърсващо, незабравимо преживяване“. „Даже малко ме побиха тръпки“, добави актрисата.

 

 

Колко полезна Ви беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласове досега! Бъдете първият, който оцени тази публикация.

Тъй като намирате тази публикация за полезна...

Последвайте ни в социалните мрежи!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази публикация!

Кажете ни как можем да подобрим тази публикация?

Може да харесате още

За нас

Онлайн списание

E-mail бюлетин

@2022 – All Right Reserved InfoMax. Уеб дизайн от MOXX Advertising