След многократни атаки от Украйна, Русия спря да използва Кримския мост за снабдяване на войските си. За това пише The Independent позовавайки се на сателитни снимки на Maxar и заключенията на анализатори от най-голямата частна разузнавателна агенция Molfar.
Отбелязва се, че Руската федерация е преминала към използване на сухопътни маршрути през окупираната територия.
„Анализът на сателитните изображения показва, че по моста почти няма движение и следователно той вече не може да представлява ефективна военна цел за украинските въоръжени сили, казват анализатори“, се сочи в публикацията.
Получените снимки показват, че през последните три месеца по железопътната линия на моста почти не са се движили военни товарни влакове:
„През този период на 29 февруари е наблюдаван
само един руски товарен влак
с приблизително 55 вагона гориво.
Шпионската агенция каза, че не е имало движение по моста с участието на руски военни сили през март или април.
Отбелязва се, че използването на моста от Русия значително е намаляло, след като Украйна го атакува с военноморски безпилотни катери на 17 юли 2023 г. и взриви част от пътното платно и железопътната линия.
Според главния изпълнителен директор на Molfar Артем Старосек решението на руските власти да спрат използването на Кримския мост за снабдяване на руските сили съвпадна с рязкото увеличение на товарния трафик през Таман в Ростовска област.
„Сега Киев трябва да съсредоточи вниманието си върху Мелитопол, Бердянск и Мариупол, където Русия изгражда нови железопътни линии, за да свърже тези окупирани украински региони с Крим и континентална Русия“, каза той.
Предполагаем. че новата железопътна линия, която тръгва от Акимовка в Мелитопол и се простира до Бердянск и Мариупол и след това стига до Ростов в Русия, ще бъде използвана от руските войски за ново настъпление.
Според Старосек Украйна би могла да спечели, като се насочи към тези сухопътни маршрути, вместо да харчи ресурсите си за Кримския мост:
„Именно тези маршрути представляват по-сериозна заплаха в момента от нефункциониращата железопътна линия на Кримския мост… Западната помощ също трябва да бъде предоставена по начин, който може да покрие нуждата на Украйна да удари тези горещи точки с руски боеприпаси.“
Кримският мост вече не е цел?
Да припомним, че авиационният експерт Константин Криволап по-рано изрази мнение, че сега Кримският мост не представлява критична логистична стойност, има цели с по-висок приоритет за поразяване:
„Основните оръжия сега не минават през Кримския мост, само малка част минават там. Военни експерти и анализатори, които се занимават пряко с логистичните въпроси, казват, че основно всичко се транспортира с ферибот, а всичко останало се транспортира през Ростов, Таганрог и т.н. На“.
Може да се интересувате и от новини: